柄の下段・膝挫
Name: 柄の下段・膝挫
Tsuka no Gedan-Hiza Hishigi
2
Set: るろうに剣心-明治剣客浪漫譚- Rarity: Common

[恒常(自動B)]自軍配備フェイズ開始時に、自軍手札にあるこのカードを表にし、持ち主の本国の下に移す事ができる。その場合、カード1枚を引く。この記述の効果は、1ターンに3回までしか適用できない。
[敵軍ダメージ判定ステップ]剣客〔神谷活心流〕を持つ自軍ユニットと交戦中の敵軍ユニット1枚を、ロール状態で持ち主の配備エリアに移す。

(AutoB) At the start of Friendly Deployment Phase, you may reveal this card from Friendly Hand and move it to the bottom of it's Owner's Nation. In that case, draw 1 card. Effects with this description, can only be use up to 3 times per turn.
[Enemy Damage Step] Move 1 Enemy Unit that is in combat with a Friendly Unit with Swordsman〔Kamiya Kasshin-ryu〕to it's Owner's Deployment Area in roll status.

Traits:
移動 神谷活心流

Movement, Kamiya Kasshin-ryu

243600.jpg